joi, 18 februarie 2010

Si-mi va sclipi din nou



Stii, era o vara. Asta-vara...atunci i-am spus prima data secretul meu. I l-am spus lunii. Speram ca nu ma va da de gol.Speram, ca intr-o zi,voi aparea insotita de aplauze si lumini zdruncinatoare, pe o scena fantezista, in care luna, din departari, imi va face cu ochiul, amintindu-si de vara in care mi-a fagaduit ca nu-l va spune nimanui, si va zambi lin...
Stii, erau doar ganduri, si fagaduieli uitate, i-am spus secretul vietii mele,iar ea l-a privit cu nepasare. Mi-a fagaduit, atunci, cu coada ochiului intoarsa spre vesnicul Luceafar. Aveau un limbaj al alor. Eu nu-l stiam, dar mai tarziu, la-m aflat, nu mi-a fost greu, dar nici usor.Ii spusesem ceva ce nimeni nu stia..un secret numai al nostru. Intreaga lume mi se parea formata din luna si secret. Secretul meu, lumina Lui, fagaduiala Ei.Cand i-am spus, peste inima mi s-a revarsat un rau de lacrimi fierbinti. Atunci, credeam ca-s fericire. Acum, stiu c-au fost durere.Nu cunosteam asemenea avalanse de sentimente, decat atunci cand lumina Lui mi se revasra pe chip...erau dese, dar neintelese! Si m-am culcat, in seara aceea, linistita, vazand luna, precum o fata morgana in desert se arata, printre pleoape aproape inchise. Am visat in noaptea aceea luna, cum s-a uitat pe furis la Luceafar. Dimineata urmatoare, mi-a aparut in fata caldura si lumina lui...am uiat tot si toate, visele, Luceferii, Luna...eram noi doi, eu si Soarele.
Aflasem ce inseamna dragoste:cand el apare, intregul suflet mi se umple de fericire, iar iarna il astept nu nerabdare. Simt, cum apare la rasarit, numai pentru mine,cum ma face sa tresar cand ma mangaie cu o raza...apoi dispare la amurg, sa dorm eu bine, fara grija lui.
Eu, i-am spus lunii, ca-l iubesc. Ea mi-a fagaduit ca nu va spune nimanui, caci lumea ma va considera nebuna, si nu voi mai fi inteleasa nici de stele. Eu, i-am descris dorinta mea, de a aparea cu Soarele pe chip, in miezul zilei,, intr-o zi fara numar si seaman.
Stii, acum insa, m-a tradat!! I-a spus unui nor de iubirea noastra imposibila, si totusi puerila.Cu invidie, sau mandrie, nu stiu cum i-a spus, dar de atunci, eu, seara, nu o mai vad,pe geamul meu. Nici daca ies afar nu o vad. Sta ascunsa dupa un mar uscat, si nu vrea probabil sa recunoasca ca i-a spus! Si norul acela, plin de invidie, il ascunde de un anotimp jumatate ...nu-l mai simt, nicidecum, e ascuns departe, dupa un nor gros...el imi duce dorul, eu tanjesc dupa amintirea lui. Pentru ce? Pentru o clipa, in care luna, s-a uiat cu coada ochiului, la Luceafar.
Si stii care e cel mai mare regret al meu? Gandul ca poate nu-l voi mai simti niciodata, si inca, nu am reusit sa-l vad. Radiaza prea tare de bucurie cand incerc sa-l privesc...si-atunci lumina sa devine insuportabila!! Si totusi, el mi-a trimis, cu greu, printre puful norului, o rasa translucida, rupta din EL!
Si amintirea noastra va fi razbunata! Si luna va plati!Am trimis , asta-toamna, niste pasari in cautarea lui. Acum, in primavara aceasta, mi-au promis ca-l vor aduce. Si-mi va sclipi din nou, la geam, ca in diminetile lungi, dinaintea luinii...

12 comentarii:

  1. Hai sa dormim impreuna afara in prima noapte in care stim ca soarele va rasari numai pentru noi doua...Sa fim primele care ii vedem primul rasarit,sa fim primele care ne bucuram de el,sa fim primele...Gabico...

    RăspundețiȘtergere
  2. ahh..ce frumos :*
    esti geniala
    te-ai gandit sa scri o carte?

    RăspundețiȘtergere
  3. salut anilei,

    Văd că soarele ăsta ne-a lăsat pe toţi cu buza umflată. Eu îmi tot spun: las că vine el odată şi odată...:)

    P.S: Te mai aştept pe la mine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Soarele e in fiecare zi pe cer. Depinde de fiecare cum il vede... sau cum nu il vede...

    RăspundețiȘtergere
  5. rms, multumesc
    antonela, esti Oracol...chiar m-am apucat de o carte,sper ca o sa o reusesc termina candva....
    korova, stiu ca a plecat, din cauza norului care e invidios pe noi doi:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Cat de frumos ca inca mai exista fluturi galbeni care mai iubesc! Stim noi cine ne-a facut sa iubim Cerul, Luna, Soarele...sa iubim departarea...Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  7. cum sa nu te citesc:) imi place tare mult cum scrii si te voi citii in continuare:) de azi pana nu o sa mai am blog

    RăspundețiȘtergere
  8. Gabica, merci mult pentru comm:d...Citeste-l pe ultimul de pe blog-ul meu...

    RăspundețiȘtergere
  9. Gabico,Tess...
    Stiu cine ne-a facut sa fim asa.
    Stiu pe cont propriu cine m-a facut sa devin un fluture(eu sunt colorata ca o zi de mai...)
    Dar stiti...
    Chiar simt ca ii atrag pe multi dupa mine.Si pe voi doua...

    RăspundețiȘtergere
  10. vai, Ina, ma bucur nespus...
    si lorelei si falling...ce sa spun, stiti voi mai multe;-*

    RăspundețiȘtergere

Spune ceea ce simti, intreaba-ma orice-ti vine in minte. Fii sincer/a, am nevoie de critici!